דף הבית      גלרייה      אטרקציות       צור קשר      Française      English

אטרקציות

הרובע היהודי: שוכן בחלקה הדרום-מזרחי של העיר העתיקה בירושלים, על חלקו העליון ומורדותיו המזרחיים של הר ציון בשטח של כ-200 דונם.
הרובע היהודי הוא אחד מארבעת הרובעים בעיר העתיקה, בצד הרובע הנוצרי, הארמני והמוסלמי.  מתגוררים בו כ-6,000 תושבים, רובם יהודים דתיים 
והוא כולל בתי מגורים, מבני דת יהודיים, אתרי ארכיאולוגיה ותיירות, חנויות מזכרות ויודאיקה ומסעדות.

בין היתר, מומלץ לבקר באתרים הבאים:

הבית השרוף

מוזיאון המתאר בית מגורים מתקופת בית שני שנחרב בשריפה גדולה ונתגלו בו ממצאים ארכיאולוגיים מיוחדים. המוזיאון מציג חזיון אור קולי המתאר את חייהם של משפחת הכהנים שהתגוררו בבית השרוף. (רח' תפארת ישראל 2)
 

 
בית הכנסת החורבה

שחזור של בית כנסת מהמאה ה-18, אשר נחרב בידי המוסלמים.
מבנהו המפואר והייחודי של  בית הכנסת תוכנן בסגנון אדריכלי המכונה נאו-ביזנטי. נכון להיום (2010) המבנה צפוי להפתח מחדש בהתאם למתכונתו מן המאה ה-19. (רחוב היהודים 89)
 

 

הקרדו הפתוח

כינוי לרחוב מרוצף רחב מאד (22 מטרים) ששימש כשוק סוחרים בתקופה הרומית והביזנטית. (נמצא במתחם בין רחוב היהודים לרחוב חב"ד ובין רחוב דוד לבית כנסת צמח-צדק).

 

 

הקרדו הסגור

חלק הקארדו השוכן ברובע היהודי הוא הארכה ביזנטית לדרום העיר, שנועדה לחבר את כנסיית הניאה עם כנסיית הקבר. בשל חשיבות הממצא, שוחזרו עמודיו השבורים של הקארדו והוא מוצג לראווה בלב הרובע.

 

 

בית הכנסת אוהל יצחק

שחזור מפואר של בית הכנסת השוכן צמוד לגבולו הדרומי של הרובע המוסלמי בעיר העתיקה בירושלים, אשר נהרס בידי הירדנים לאחר מלחמת העצמאות ושוקם בשנת 2008. כמו כן, חובר במעבר תת-קרקעי למנהרות הכותל, דבר המאפשר גישה ישירה ממנו לרחבת הכותל המערבי. בית הכנסת פעיל עתה בכל שעות היום ופתוח לציבור המתפללים., כ-20 מטר צפונית לסמטת הכותל המערבי.

 

 

מסעדת בין הקשתות

מסעדה חפורה בסלע, המרוהטת כולה מזכוכית, הוקמה על בסיס מערכת הקמרונות שנבנו צמוד לכותל המערבי, ומשרידים שהתגלו, ידוע כי המקום שימש כבית בד בימי הביניים.
במסעדה זו ניתן לאכול בכל שעות היום על בסיס הזמנה בימים א-ה בין השעות 09:00-18:00 (רח' הגיא 174  02-6288680)

 

 

מנהרות הכותל - מתחם תת-קרקעי, המתחקה אחר המשכו של הכותל המערבי לאורך כ-400 מטר, הכולל מנהרות, תעלות מים, מבנים ובורות שכוסו במהלך השנים ומעליהם נבנה הרובע המוסלמי. (צמוד לרחבת הכותל מצפון).

 

 

 

הכותל המערבי

האתר הקדוש ביותר ליהדות,  שכן הכותל המערבי היה הקרוב ביותר לקודש הקודשים מששאר הכתלים. – במרחק הליכה קצרה מהדירה בשוני הלכות.

 

 

 

 
 

    Digidam   בניית אתרים בירושלים

    טלפון משרדי: 02-627-51-66  |  איתן: 0522-67-38-69  |  לרוני: 0522-63-64-57